Communiceren is gesneden koek. Toch?

Ik dacht dat communicatie voor mij gesneden koek was, maar met een baby communiceren is helemaal nieuw voor mij. Tijdens mijn zwangerschapsverlof ben ik dan ook op een andere manier bezig geweest met communicatie. Dat leverde soms de nodige problemen op…

De eerste weken: mijn pasgeboren dochtertje huilt.
Schone luier? Check.
Gegeten? Check.
Wat nu? Kon een baby maar op meerdere manieren communiceren, dan alleen door te huilen!

Gesproken woorden, foto’s, gezichtsuitdrukkingen, geschreven teksten, grafieken, afbeeldingen, filmpjes, gebaren: op allerlei manieren kunnen wij ons uitdrukken en wat doet een baby als er wat is? Alleen maar huilen…

Van de postduif en dorpsomroepers zijn wij gegaan naar de telefoon en brieven; vervolgens konden we via televisie, radio, flyers, posters en ander drukwerk communiceren. Leve de technologie! Tegenwoordig zijn er heel wat manieren bij gekomen: al lang kunnen we niet meer zonder e-mail en internetsites. Om mee te gaan met de tijd ‘moeten’ we ook communiceren via Twitter, Facebook, QR-codes en verschillende Apps. En mijn dochtertje kan alleen nog maar haar stem gebruiken; het arme kind…

Ook voor jouw bedrijf is het nodig om verschillende communicatiemiddelen te gebruiken om volwassen voor de dag te komen. Meerdere communicatiemiddelen naast elkaar gebruiken, versterkt de totale boodschap en maakt deze beter toegankelijk voor de ontvanger.

This entry was posted in Algemeen. Bookmark the permalink.

Geef een reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>