Woorden en daden horen bij elkaar

Ik kan me zo voorstellen dat mijn dochtertje straks woordjes leert. Dan kunnen we eindelijk écht gaan communiceren! Nee, nee, ik hoor de verhalen nu al van anderen… Te pas en te onpas gaat ze dan de nieuw geleerde woorden gebruiken. “Au, buik” zegt ze dan wijzend naar haar voet. Tja, die keer daarvoor had ze waarschijnlijk echt pijn in haar buik…

Communiceren is één, maar duidelijk communiceren is van een heel andere orde! Zoals mijn dochtertje moet leren om gebaren en woorden op de juiste manier te gebruiken, is het voor bedrijven die communiceren niet anders. Een prachtige folder en een fantastische website hebben is één, maar de spectaculaire plaatjes en mooi geschreven woorden daadwerkelijk waarmaken is misschien nog wel veel belangrijker!

Op de website van jouw bedrijf staat dat het milieubewust opereert? Zet het er niet op omdat het iets is wat tegenwoordig goed verkoopt maar maak het waar! Zorg voor leuke personeelsregelingen die erbij passen, zoals een energiezuinige leaseauto. Maak de medewerkers echt enthousiast om mee te doen: afval scheiden, lampen uit, minder water gebruiken.

Bij jouw bedrijf staat persoonlijk contact hoog in het vaandel? Stuur dan ook een persoonlijke brief in plaats van een standaard mailing. Benader je klanten niet alleen via e-mail, maar bel ze ook eens op of ga gewoon langs. Anders wijst jouw klant straks naar een voet in plaats van naar de buik en schopt je met een flinke trap de deur uit.

This entry was posted in Algemeen. Bookmark the permalink.

Geef een reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>